pomoc při chlazení bočních chladičů
3 posters
Strana 1 z 1
Re: pomoc při chlazení bočních chladičů
JJ ,tak zadní válec je všeobecně známá věc na většině V2jek a musím uznat ,že v tom má ten Ducatí Elkáč hlavu a patu..Proto taky bývá na zadním válci jiná směs paliva, aby se lépe chladily ventily atd..Určitě tahle pomůcka a jak říkáš z estetickýho hlediska nic v podstatě nenarušuje a funguje, jen si nejsem jistej jestli to za těch 280E na to kodrcání a 1-2x za rok okruh vůbec stojí..Ale mám pocit ,že vyšší teplota kapaliny je u SS celkem bežný jev a teď je v módě redukce váhy a ty dnešní ultralight motory, se rozpalujou jak žehličky, viz. ta Kawa Z750..
Roko- Poèet pøíspìvkù : 203
Join date : 18. 10. 09
Age : 38
Re: pomoc při chlazení bočních chladičů
ono je to primárně určeno hlavně na okruh jako alternativa. Víš sám Roko, že když ji budeš honit tak v Brně Sp1 bude stále kolem 100st někdy i více. A proto tohle udělátko. Mně se to líbí z toho důvodu , že nemusím odstraňovat ten meziplast pod kapotáží a můžu to do toho jednoduše zakomponovat. A to že se SP1 ráda hřeje je všeobecně známá věc. Teplota chladící kapaliny je jedna skutečnost, ale teplota zadního válce druhá.... tož tak
Re: pomoc při chlazení bočních chladičů
Kluci já nevím mě spíná ventilátor na 101C a a dál nepustí..20minut v koloně popojíždění po 2minutách o 20metrů a nešel jsem přes 104C (bylo to kolem poledne v Brně určo 25C i víc ve stínu)..Nebo na kamošově svatbě, jelo nás cca 10motorek před autama, pomalinku sme se smrákali, teď do toho sem tam omezovač a po půl hoďce jem byl furt 98-101C a to vedle kamoš na Z750de (naháč) měl 107C..Nadruhou stranu klidná jízda na večer (takže tak 15C teplota okolí) a mám 68C což už je zase dost málo..jeto sice teplota kapaliny, ale stejně..Když to ženu na silnici za parného dne je to kolem 90-100C úplně stejně jako kolega na 954RR..Takže bych řekl ,že chlazení na pohodu, spíš mě, ale udivuje to přechlazování..
Roko- Poèet pøíspìvkù : 203
Join date : 18. 10. 09
Age : 38
Re: pomoc při chlazení bočních chladičů
Určitě máš pravdu, jen myslím že další náporový chladič vše vyřeší podstatně lépe, my dvojkaři máme výhodu, můžeme ho dodat bez jakéhokoliv zásahu do plastů, do partie kde má jednička umístěný olejový chladič. Takže zase výhoda SP2.
Snake- Poèet pøíspìvkù : 736
Join date : 17. 10. 09
Age : 53
Location : Vodňany
Re: pomoc při chlazení bočních chladičů
Snake napsal:Zdar Sovičko. To je zajímavé, nevím jak tobě, mě se to hřeje poměrně dost,ale jen v městském provozu , kdy jedu pomalu. Myslím si, že tyhle vzduchové kapsy to tím pádem neřeší, fungují jen náporově, pletu se?
Ahoj, ano tyto kapsy naplňují svůj účel hlavně díky náporovému tlaku vzduchu. Na druhou stranu si myslím, že i běžnému uživateli na silnici pohou lépe chladit jeho motocykl. Za teplých letních dnů nemusíš ani moc tlačit na pilu a motor má kolem a přes 100st. Pak, jak říkáš v městském provozu, se Ti to začne přehřívat. Pokud se nepletu, když tak mě opravte, termostat zapne ventilátor cca kolem 102-103st. Jestliže použiješ tyhle náfuky, tak se Ti bude standartně držet teplota níž. I dle grafu je to o 10-15st. níže než současnost. Navíc ty na SP2 máš dva ventilátory, ale my na "jedničky " máme jen jeden. A to v praxi znamená, že máme rezervu na přehřátí když dorazíme do města a nebo jsme nuceni kdekoliv popojíždět. Přece jen teplota toho vzduchu, který nabereš za předním kolem, musí být jiná než ta z pod kapotáže, kde je výfuk, motor a vše teplé.....
Na druhou stranu by se dalo polomizovat jak rychle začne stoupat teplota při stojícím zahřátem motocyklu, o tomto se už nezmiňují. Tím, že jsou ty chladiče v "kapsách" nemají krom toho čelního otvoru kde brát chladnější vzduch.
Re: pomoc při chlazení bočních chladičů
Zdar Sovičko. To je zajímavé, nevím jak tobě, mě se to hřeje poměrně dost,ale jen v městském provozu , kdy jedu pomalu. Myslím si, že tyhle vzduchové kapsy to tím pádem neřeší, fungují jen náporově, pletu se?
Snake- Poèet pøíspìvkù : 736
Join date : 17. 10. 09
Age : 53
Location : Vodňany
pomoc při chlazení bočních chladičů
Ahoj všem, už dlouho to mám uložené a nějak nebyl čas na to se rozepsat.
Všichni kdo jsme byli na okruhu víme, že se nám miláčci a nejen v teplém počasí na okruhu přehřívají. Někdo to řeší odstraněním toho černého plastíku za předním kolem, majetnější buď přidávají jeden užší chladič nebo si předělávají chladiče na přímé náporové chlazení. Vše to vypadá jako HRC to je fajn, ale mně se více líbí jiné řešení, protože chci zachovat vizuálně motorku stejnou. Výrobce za tuhle srandu chce 280€, což taky není zrovna málo, ale zásah do exteriéru motorky je minimální. Výsledky jsou v níže uvedené tabulce a myslím, že je to dobré řešení pro všechny, kteří nechtějí vizuálně překopávat svého brouka.
Zdar Sova
Všichni kdo jsme byli na okruhu víme, že se nám miláčci a nejen v teplém počasí na okruhu přehřívají. Někdo to řeší odstraněním toho černého plastíku za předním kolem, majetnější buď přidávají jeden užší chladič nebo si předělávají chladiče na přímé náporové chlazení. Vše to vypadá jako HRC to je fajn, ale mně se více líbí jiné řešení, protože chci zachovat vizuálně motorku stejnou. Výrobce za tuhle srandu chce 280€, což taky není zrovna málo, ale zásah do exteriéru motorky je minimální. Výsledky jsou v níže uvedené tabulce a myslím, že je to dobré řešení pro všechny, kteří nechtějí vizuálně překopávat svého brouka.
Zdar Sova
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru