Odstranění klapky v sání
4 posters
Strana 1 z 1
Re: Odstranění klapky v sání
Sobi napsal:Ahoj všichni, jedním okem koukám na finále MS ve snookru a druhým jsem dodělal demontáž klapky sání.
tady je odkaz: http://sp-club.wbs.cz/HRC-a-upravy.html
Ještě bude potřeba doladit manuál na odstranění přívstřiku vzduchu do výfukového potrubí a bude to vše, ale to až zítra. Doufám, že jsem tam něco nezprasil, MarŤase prosím o kontrolu. Ale mělo by to být OK!!
PS: mě asi zabije, bo tu sedím celou noc......
Well done herr Eule.
Přehledně napsané, vstřikování dodatečného vzduchu do výfukových kanálů k této úpravě není potřeba, ale doporučuji ji udělat.
Jen si matně vzpomínám, že jsem nějakou hadičku zaslepoval, ale protože jsem tuto úpravu dělal na svém bajku v roce 2004, tak si to už přesně nepamatuji, ale asi to bude ta hadička,která vede do vstřikování. Jo, bude to určitě ona- je potřeba ji zaslepit, třeba šroubkem, který napasujete do té hadičky. V pátek, jak přijedu domů, tak se pro jistotu podívám, jestli nekecám, ale na 99,356879852265478% to tak je.
Co se týče zaslepení té díry v sání, tak místo té záslepky můžete použít stávající (odpojený) ventil, nebo (což je nejjednodušší a nejhezčí) nechat u někoho zavařit kouskem plastu.
Ale zpět k odstranění vstřikování čerstvého vzduchu do výfukových kanálků:
Doporučuji to zejména všem, kteří mají laděné výfuky. Účelem tohoto zařízení je, aby dodatečně prohořela nespálená směs, která uniká do výfuků ještě před uzavřením výfukových ventilů (výfukové ventily se zavírají těsně po otevření sacích- zkráceně napsáno), čili jsme šetrnější k životnímu prostředí.
Pokud někdo potřebuje důvod, aby neměl černé svědomí, že více zatěžuje životní prostředí, dejte mi vědět, vyjmenuju mu jich minimálně 100, včetně toho laděného výfuku..
Nevýhodou tohoto systému je vznik turbulencí ve výfukovém potrubí, které ovlivňují výplach motoru (na delší diskuzi). Odstraněním tohoto systému zcela zdarma naženeme 1-2 hřebečky do našeho stáda koníků- plnokrevníků. No, a pokud už jsme u těch výfuků, další koníky můžete nahnat omotáním svodů speciální tepelnou páskou, která umožňuje plynům rychleji opustit výfukové potrubí (nechladnou).
No, takže asi tak, no....
Martas.9- Poèet pøíspìvkù : 123
Join date : 17. 10. 09
Re: Odstranění klapky v sání
Ahoj všichni, jedním okem koukám na finále MS ve snookru a druhým jsem dodělal demontáž klapky sání.
tady je odkaz: http://sp-club.wbs.cz/HRC-a-upravy.html
Ještě bude potřeba doladit manuál na odstranění přívstřiku vzduchu do výfukového potrubí a bude to vše, ale to až zítra. Doufám, že jsem tam něco nezprasil, MarŤase prosím o kontrolu. Ale mělo by to být OK!!
PS: mě asi zabije, bo tu sedím celou noc......
tady je odkaz: http://sp-club.wbs.cz/HRC-a-upravy.html
Ještě bude potřeba doladit manuál na odstranění přívstřiku vzduchu do výfukového potrubí a bude to vše, ale to až zítra. Doufám, že jsem tam něco nezprasil, MarŤase prosím o kontrolu. Ale mělo by to být OK!!
PS: mě asi zabije, bo tu sedím celou noc......
Re: Odstranění klapky v sání
No Marťas?????? Ty jsi šel normálně do sebe........ Až budeš mít seriál v kupě, tak to prsknu na náš web do HRC. Díky za všechny.
Re: Odstranění klapky v sání
Značkujuuuu. Díky!!!!
Snake- Poèet pøíspìvkù : 736
Join date : 17. 10. 09
Age : 53
Location : Vodňany
Re: Odstranění klapky v sání
Diky pane!
baby- Poèet pøíspìvkù : 1465
Join date : 17. 10. 09
Location : Nejzápadnější část Ruska s šedým povlakem PM10
Odstranění klapky v sání
Celkem dost majitelů VTR-SP zaznamenalo výkonový propad mezi 5000-7000 otáčkami a další kluci (teda nejvíce s nějakými úpravami- výfuk, filtry apod.) si stěžovali, na malé, ale i tak nepříjemné škytnutí, speciálně v 6800 otáčkách za minutu- speciálně s výfuky Moriwaki a nainstalovaným Powercommanderem. Řešení je celkem prosté a řekl bych s nulovými náklady. Jediné, co vás to bude stát, je trocha zručnosti a nějaký ten čas. Navíc ušetříte nějaké ty gramy a to se na sportovní motorce vždy počítá…
Odpojením a odstraněním podtlakové soustavy s klapkou v sání odstraníte zmiňované škytání v 6800ot/min a taktéž částečně eliminujete propad výkonu mezi 5-7 tisíci ot/min. Všechno je ověřeno na dynu.
Pokud se podíváte do HRC manuálu, kde je nabízen Racing kit na SPéčko, uvidíte, že tento systém zcela chybí a je montován pouze v produkční verzi, kde jsou přísné hlukové limity. Proto výrobce doporučuje, dělat tuto úpravu pouze u motocyklů na okruh. Z vlastní zkušenosti vím, že zvuk se nějak dramaticky nemění, jen je při přidání více slyšet ono známé chrochtání z airboxu, což se mě osobně velice líbí. Navíc naprostá většina má na svých motorkách namontované laděné výfuky, kdy už je to stejně jedno.
Nyní se pojďme podívat na funkci této klapky:
Tato klapka v sání je normálně otevřena. Pokud odpojíte podtlakové hadice, klapka zůstane stále otevřena. Pokud používáte sériový airbox se sériovými filtry, nebude změna tak výrazná jako při použití HRC, Moriwaki nebo jiných airboxů, kde je zvýšena kapacita vzduchu. Často jsou používané více propustné filtry K&N apod… Klapka se kompletně zavře při 5500 ot/min, což zredukuje přívod vzduchu zhruba o 65%. Zpět se tato klapka otevírá při 6700 ot/min. Jak jsem již zmínil, je to proto, aby se zredukoval hluk v sání u silničního modelu.
Tak to by na objasnění a funkci klapky mohlo stačit. Co se týče otázky, tuším, že se ptal babynek, jestli to bude mít nějaký vliv na elektroniku, odpovídám nemá. .. Dokonce to nemá vliv ani na funkci rostlináře. Z toho vyplývá, že se můžete směle pustit do této úpravy, aniž byste museli usínat s hrůznou představou nejedoucího bajku...
V následujícím pokračování sem hodím nějaké fotky a plánky.
Odpojením a odstraněním podtlakové soustavy s klapkou v sání odstraníte zmiňované škytání v 6800ot/min a taktéž částečně eliminujete propad výkonu mezi 5-7 tisíci ot/min. Všechno je ověřeno na dynu.
Pokud se podíváte do HRC manuálu, kde je nabízen Racing kit na SPéčko, uvidíte, že tento systém zcela chybí a je montován pouze v produkční verzi, kde jsou přísné hlukové limity. Proto výrobce doporučuje, dělat tuto úpravu pouze u motocyklů na okruh. Z vlastní zkušenosti vím, že zvuk se nějak dramaticky nemění, jen je při přidání více slyšet ono známé chrochtání z airboxu, což se mě osobně velice líbí. Navíc naprostá většina má na svých motorkách namontované laděné výfuky, kdy už je to stejně jedno.
Nyní se pojďme podívat na funkci této klapky:
Tato klapka v sání je normálně otevřena. Pokud odpojíte podtlakové hadice, klapka zůstane stále otevřena. Pokud používáte sériový airbox se sériovými filtry, nebude změna tak výrazná jako při použití HRC, Moriwaki nebo jiných airboxů, kde je zvýšena kapacita vzduchu. Často jsou používané více propustné filtry K&N apod… Klapka se kompletně zavře při 5500 ot/min, což zredukuje přívod vzduchu zhruba o 65%. Zpět se tato klapka otevírá při 6700 ot/min. Jak jsem již zmínil, je to proto, aby se zredukoval hluk v sání u silničního modelu.
Tak to by na objasnění a funkci klapky mohlo stačit. Co se týče otázky, tuším, že se ptal babynek, jestli to bude mít nějaký vliv na elektroniku, odpovídám nemá. .. Dokonce to nemá vliv ani na funkci rostlináře. Z toho vyplývá, že se můžete směle pustit do této úpravy, aniž byste museli usínat s hrůznou představou nejedoucího bajku...
V následujícím pokračování sem hodím nějaké fotky a plánky.
Martas.9- Poèet pøíspìvkù : 123
Join date : 17. 10. 09
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru