úpravy airboxu
+2
Lukša
Sobi
6 posters
Strana 1 z 2
Strana 1 z 2 • 1, 2
Re: úpravy airboxu
Luky sp1 napsal:Zdar chlapi kde a z čeho sehnat filtr do tohoto airboxu ,airbox sem si sám vyráběl podle Durbahn,ale nemám vyřešeno z čeho udělat ten filtr tak aby to bylo opravdu funkční a dal se i vymyt ,tak jestli máte nějaký nápady nebo přímo odkaz kde to tady v Čechách sehnat ,budu rád za každou radu díky
Myslím, že nejlépe dopasovat nějak offroad pěnový. Je jich velké množství, koukni na nějaký katalog
baby- Poèet pøíspìvkù : 1465
Join date : 17. 10. 09
Location : Nejzápadnější část Ruska s šedým povlakem PM10
Re: úpravy airboxu
Zdar chlapi kde a z čeho sehnat filtr do tohoto airboxu ,airbox sem si sám vyráběl podle Durbahn,ale nemám vyřešeno z čeho udělat ten filtr tak aby to bylo opravdu funkční a dal se i vymyt ,tak jestli máte nějaký nápady nebo přímo odkaz kde to tady v Čechách sehnat ,budu rád za každou radu díky
Luky sp1- Poèet pøíspìvkù : 13
Join date : 27. 01. 10
Age : 38
Location : Jičín
Re: úpravy airboxu
Martas.9 napsal:Chudák Kája,
věřte mi, že to nebude vůbec žádná prdel sundat a zase nasadit... Řekl bych, že o tom něco budu vědět.....
A hlavně na to zase není až tak moc času.... Možná tak na podzim, to by se dalo uvažovat...
Svatá pravda Honďáku, jsem se o tom bavil s Karrlem už na podzim kdyby to náhodou vyšlo, ale jak píšeš......
Joo a mimo jiné máš velký mínus, dnes jsem u něj byl (povařit malou prasklinu na "prdeli" a podsedlák do laku), měli by jste to konečně zplácat do kupy ten tvůj stroj, ať máš na čem drnět na jih za jihočeským sluncem.
Jo a taky asi budu mluvit za většinu z nás nebo vlastně skoro za všechny, že když už jsi domluvil veletrh a pěkně se nám tu sním chlubíš, tak považujeme za samozřejmé, že ty blonďatý prciny bereš na první sraz taky
A to ber jako svazácký závazek......hawk
Re: úpravy airboxu
Chudák Kája,
věřte mi, že to nebude vůbec žádná prdel sundat a zase nasadit... Řekl bych, že o tom něco budu vědět.....
A hlavně na to zase není až tak moc času.... Možná tak na podzim, to by se dalo uvažovat...
věřte mi, že to nebude vůbec žádná prdel sundat a zase nasadit... Řekl bych, že o tom něco budu vědět.....
A hlavně na to zase není až tak moc času.... Možná tak na podzim, to by se dalo uvažovat...
Martas.9- Poèet pøíspìvkù : 123
Join date : 17. 10. 09
Re: úpravy airboxu
OK,OK nechcu se hádat o tom jestli to je jednoduché,nebo nejní asi s tím máš víc skušeností, tak t budu věřit... každopádně by to bylo super kdyby se s ním nějak dalo dohodnout. ušetřilo by mi to spousty práce a laborování
Anonymní- Anonymní
Re: úpravy airboxu
AHoj, k pořízení Karrlíkovi motorky se vyjadřovat nechci, ale určitě bychom se s ním dohodli. Nicméně jak jsem psal níže, není to tak jednoduché jak si myslíš, věř mi - znám to z modelařiny. (nějakej ten pátek jsem i závodil v F3B kategorii.)
Sova
Sova
Re: úpravy airboxu
no já nevím, dělal jsem jen pár věcí z laminátu, ale tohle mě přijde jako úplná brnkačka. spíš si myslím, že to nechce půjčit jelikož za to dal takové těžké prachy a my bysme to měli za 00prd... nemluvě o tom, že by to eště ke všemu musel rozebírat.... to chápu, taky by se mi nechtělo. A co kdyby to olaminoval on? já bych za to nějakou tu stovku dal
Anonymní- Anonymní
Re: úpravy airboxu
Zrovna dnes jsem mluvil s Karrlem a hrabat do toho tuto sezonu nebude. Vím, že říkal něco o tom, jak nešikovně by se to tahalo ven a hlavně, pokud jsem to dobře pochopil, je i přitmelený mezi rám, teda ten airbox. Ono by to nebylo tak jednoduché to zaformovat a hlavně dost časově náročné. (řádně očistit atd.....) Prvně vytvořit negativ a pak na to plácat "uhlí" v několika vrstvách. Navíc je to dost velké a otevřené, tím mám na mysli, že by se to muselo rozměrově dobře zafixovat, jinak by ta nádrž neutvořila víko a to by nebylo dobré. No jo no. Durbahn ví kolik je to práce a proto to musí taky něco stát, že.
Re: úpravy airboxu
Já teď řeším ten můj HRC prc airbox. Sere mě, že musím demontovat termostat, takže asi příjde řezání a mírná úprava, protože ho chci zachovat.
Martas.9- Poèet pøíspìvkù : 123
Join date : 17. 10. 09
Re: úpravy airboxu
Sobi napsal:nazdar chlape, no někdo z nás ho má. Taky už jsem se na to dotazoval. Možná se dohodnem... Co Karrlle???
Čus, Kája ho sice má, je dělaný podle toho němčoura, ale vyndat ho bude asi tak trošku fuška a demontáž hodně věcí včetně vstřikování atd...
Takže pochybuju, že ho vymontuje, pokud nebude chtít šahat do motoru... ale na druhou stranu Kája plánuje narvat jiné vačky, takže nějaká šance tady je. Ani nevím, jestli to bude dělat tuto sezónu, protože se mi, holomek, dlouho neozval (a já vlastně taky ne...). Hlavně, že od sebe bydlíme 5 km... Musíme se polepšit.
Martas.9- Poèet pøíspìvkù : 123
Join date : 17. 10. 09
Re: úpravy airboxu
nazdar chlape, no někdo z nás ho má. Taky už jsem se na to dotazoval. Možná se dohodnem... Co Karrlle???
Re: úpravy airboxu
chlapy podkud to někdo máte, nedalo by se to zapůjčit, abych si to mohl olaminovat?
Anonymní- Anonymní
Re: úpravy airboxu
Zdar všichni, tady jsou výsledky z dynotestu pro již zmíněné airboxy s objemem 23litrů. Marťas, myslím, že tady u toho němce jsi nakupoval ty. Jinak jsou to nemalé peníze.
Carbonový nasávací nos: 287€
Laminátový, uhlíkový nebo uhlík/kevlar airbox: od 380€ do 580€
a tady jsou grafy:
Carbonový nasávací nos: 287€
Laminátový, uhlíkový nebo uhlík/kevlar airbox: od 380€ do 580€
a tady jsou grafy:
Re: úpravy airboxu
tak jsem to už našel:
standard airbox má 7 litrů
KaRRlíkův a níže zobrazený má 23 litrů
Špeciélní airbox s 13,5 litrovou nádrží má kapacitu 30 litrů
To Roko:
ta páska je drahá, ale nevím, kolik stojí tady, v ČR, já jsem ji kupoval v USA, když jsem tam bydlel....
ale přemýšlím o ní znova, tak uvidíme.
standard airbox má 7 litrů
KaRRlíkův a níže zobrazený má 23 litrů
Špeciélní airbox s 13,5 litrovou nádrží má kapacitu 30 litrů
To Roko:
ta páska je drahá, ale nevím, kolik stojí tady, v ČR, já jsem ji kupoval v USA, když jsem tam bydlel....
ale přemýšlím o ní znova, tak uvidíme.
Martas.9- Poèet pøíspìvkù : 123
Join date : 17. 10. 09
Re: úpravy airboxu
Roko napsal:Popravdě jsem o té pásce uvažoval..Jednak odpadá starost o vizuální stránku svodů, nehledě nato ,že ta úprava má něaký význam..Ovšem rozhodující bude asi cena a něco mi říká že, ta páska bude asi docela drahá ne?
Zdar Roko, záleží na šířce, délce, materiálu, barvě, technologii...... Jinými slovy od 200,-Kč do cca 4500,-Kč
Mám s tím zkušenost, protože na caferacerech se to používalo a na závoďácích, se kterýma se potkáváme na veteránských akcích samozřejmě také. Reozepisovat se o tom co to má za smysl už nebudu. Tak jak MarŤas napsal, je to dobré. No tak přece jen trošičku. Plyn v potrubí chládne a tím samozřejmě zpomaluje a vytváří "turbulence". Díky čemuž dochází i ke změnám tlaku v celém potrubí a to vše má co dočinění s výplachem výfuku a tudíš i výkonem. FUJ!!!! to je souvětí. Takže: K&N filtry, omotat svody, Laděný laufy, powercomander (nebo jinou pičičmandičku) a hurá na brzdu........
Re: úpravy airboxu
Popravdě jsem o té pásce uvažoval..Jednak odpadá starost o vizuální stránku svodů, nehledě nato ,že ta úprava má něaký význam..Ovšem rozhodující bude asi cena a něco mi říká že, ta páska bude asi docela drahá ne?
Roko- Poèet pøíspìvkù : 203
Join date : 18. 10. 09
Age : 38
Re: úpravy airboxu
Odstranění klapky v sání žádný nárůst výkonu nepřinese, ale vyhladí výkonovou křivku, poznat to jde hlavně pří laděných výfucích, otevřených filtrech a podobných úpravách, kde je potřeba více vzduchu.
Odstraněné vstřikování do výfukových kanálků zamezí nežádoucím turbulencím při výplachu motoru a proudění plynů ve výfukovém potrubí, což má za následek plus mínus autobus 1-2 koníky (ale jsou to koně zadara) a znovu:
Čím více úprav uděláš, tím více se tato úprava projeví. Nejlepší je omotat svody tepelnou speciální páskou.
Na to druhé foto se nedívej. Pasoval jsem to na SP-1, kterou jsem měl zrovna rozdělanou a potřeboval jsem navrtat díry v uchycení toho sání do rámu a napasovat karbonový držák budíku.
Odstraněné vstřikování do výfukových kanálků zamezí nežádoucím turbulencím při výplachu motoru a proudění plynů ve výfukovém potrubí, což má za následek plus mínus autobus 1-2 koníky (ale jsou to koně zadara) a znovu:
Čím více úprav uděláš, tím více se tato úprava projeví. Nejlepší je omotat svody tepelnou speciální páskou.
Na to druhé foto se nedívej. Pasoval jsem to na SP-1, kterou jsem měl zrovna rozdělanou a potřeboval jsem navrtat díry v uchycení toho sání do rámu a napasovat karbonový držák budíku.
Martas.9- Poèet pøíspìvkù : 123
Join date : 17. 10. 09
Re: úpravy airboxu
Jo a Marťas dle té fotky toho čumáku ,tak podle těch tlumičů a řidítek, Ty na tý motorce už fakt musís ležet
Roko- Poèet pøíspìvkù : 203
Join date : 18. 10. 09
Age : 38
Re: úpravy airboxu
zkusím si ještě rýpnout..V tomto případě se už sací hrdla nepoužívají, nemůže to mít něaký neblahý dopad na příděly vzduchu jednotlivým válcům?? Jinak viděl jsem v podstatě stejnou úpravu na TLku stím ,že měl na vstřikovací jednotce univerzální malý KN filtříky, jinak airbox stejnej utěsněná vana + nádrž.. Teď když to mám jak na dlani tak právě přemýšlím o té slavné klapce sání a přívstřiku vzduchu do výfuku..Když bych pominul ,že ušetřím kolem 500g váhy, trošku víc zaseru přírodu, a budu si užívat víc brutálního zvuku při sání na full trottle má to i znalelný jiný účel?? Jestli to koně přidá tak v takové míře ,že se ztratí ,ale kdyby to třeba stáhlo spotřebu paliva ,tak už by to za to stálo..
Roko- Poèet pøíspìvkù : 203
Join date : 18. 10. 09
Age : 38
Re: úpravy airboxu
Sobi, možná máš pravdu, jak už jsem psal níže, opravdu si nepamatuju, kolik ten airbox má litrů... Víc jak 20L to ale určitě nebude....
Zítra to zkusím zjistit a písnu sem.
Zítra to zkusím zjistit a písnu sem.
Martas.9- Poèet pøíspìvkù : 123
Join date : 17. 10. 09
Re: úpravy airboxu
Zdar Marťas, no než jsem se tady k tomu dostal, tak jsi se prásknul už sám. A to je dobře. Dle nabídky, kterou zřejmě časem uděláš, se hlasím "doufám jako první" do fronty na Arrowsy.
No k tomu co jsi napsal už asi není co dodávat. Snad jen k tomu objemu jakože airboxu. Nejsem si 100% jistý, ale jestli si pamatuju dobře tak to bylo pod 20litrů. Můžu se ale plést.
No k tomu co jsi napsal už asi není co dodávat. Snad jen k tomu objemu jakože airboxu. Nejsem si 100% jistý, ale jestli si pamatuju dobře tak to bylo pod 20litrů. Můžu se ale plést.
Re: úpravy airboxu
Zdar chlapi, ten airbox, který je níže vyfocený je super věcička. Navíc opravdu funguje. Stejný má i KaRRlík na své SP-1. Sání na SPéčku má mnohem větší kapacitu než je původní airbox. Proto je HRC airbox téměř stejně velký jako ten vyobrazený (ověřeno, minulý týden mi dorazil domů). Navíc, pokud koupíte i širší sání, pak je to opravdu mazec. Ten můj, který mám namontovaný má o 100% větší kapacitu. Výhodou tohoto airboxu je, že víkem je, jak správně píšete nádrž. Nejsem si jistý, jestli si to pamatuju dobře, ale litrově to vychází snad na nějakých 20 litrů vzduchu. Koukal jsem na grafy a nějací maniaci v Germánii z něj dostali až 11 mihaháků. Realita je, počítám, 5-7 koníků. Navíc je výhodou úspora hmotnosti, protože originál váží snad 2,5 tuny...
Jo, abych vám nasadil brouka do hlavy, než jsem koupil ten zasr... dům, tak jsem chtěl koupit kit, kde je airbox zvětšen na 30 litrů, místo nádrže je kryt a samotná nádrž (z karbonu) začíná v polovině nádrže původní a pokračuje pod sedlo. Cena...? Zhruba 70 000 tisíc korun českých.... Ale je to mazec!!!!
Btw: foto mojí SP těsně před rozebráním před rokem a půl (teoreticky, pokud nebudou komplikace s HRC Akrapama, tak budou Arrow k prodeji)
a druhé foto je nové sání:
[img][/img]
[img][/img]
Jo, abych vám nasadil brouka do hlavy, než jsem koupil ten zasr... dům, tak jsem chtěl koupit kit, kde je airbox zvětšen na 30 litrů, místo nádrže je kryt a samotná nádrž (z karbonu) začíná v polovině nádrže původní a pokračuje pod sedlo. Cena...? Zhruba 70 000 tisíc korun českých.... Ale je to mazec!!!!
Btw: foto mojí SP těsně před rozebráním před rokem a půl (teoreticky, pokud nebudou komplikace s HRC Akrapama, tak budou Arrow k prodeji)
a druhé foto je nové sání:
[img][/img]
[img][/img]
Martas.9- Poèet pøíspìvkù : 123
Join date : 17. 10. 09
Re: úpravy airboxu
ROKO: Velikost AirBoxu je jedno protože do něj teče pořád stejné množštví vzduchu.(Jak jsi správně nastínil)
...Můj názor opřený o logiku fyzikálních zákonů... Maximálně se to množství vzduchu co je vně pomaleji zpotřebuje, ale to je jen logika a vpraxi je to jedno. Tady si spíš myslím že nejvíc co překáží průchodu vzduchu jsou právně ty filtry a proto to ten někdo vyřešil takto. Ono by to stačilo provést v původním AirBoxu, ten tam chybí asi jen kvůli redukci hmotnisti.
...Můj názor opřený o logiku fyzikálních zákonů... Maximálně se to množství vzduchu co je vně pomaleji zpotřebuje, ale to je jen logika a vpraxi je to jedno. Tady si spíš myslím že nejvíc co překáží průchodu vzduchu jsou právně ty filtry a proto to ten někdo vyřešil takto. Ono by to stačilo provést v původním AirBoxu, ten tam chybí asi jen kvůli redukci hmotnisti.
Re: úpravy airboxu
A horní kryt toho airboxu je vlastně nádrž..Takže získáš teoreticky tak cca 2x tolik vzduchu..Ale na druhou stranu pokud to není přesně spočítáné, nebo je to jen někoho nápad ,že čím větší tím lepší tak taky nevím nevím..Navíc si myslím, že to dost podstatně ovlivňuje RAM-AIR, ten přece musí mít něaký průtok který je limitován maximální propustností, takže si myslím na co airbox velkej jak pro kamión když do něj stejně nentalčíš to co potřebuje..(vycházím logicky z toho ,že konstruktér stock airboxu tomu přispůsobil průtok vzduchu ram-airem)
Roko- Poèet pøíspìvkù : 203
Join date : 18. 10. 09
Age : 38
Re: úpravy airboxu
no nejen to, vypada to, ze se vylaminoval cely prostor mezi delta ramem, motorem a sanim. ten filc je tam asi jen na hrube necistoty. zbytek ti poleti pekne od motoru :-D. kazdopadne pro extremni upravy v motoru je to asi nutnost (prime sani)
baby- Poèet pøíspìvkù : 1465
Join date : 17. 10. 09
Location : Nejzápadnější část Ruska s šedým povlakem PM10
Strana 1 z 2 • 1, 2
Strana 1 z 2
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru